The Social Network - film, recenzja, opinie, ocena

Redakcja Telemagazyn
(fot. AplusC)AplusC
(fot. AplusC)AplusC
Mark Zuckerberg tworzy portal, który umożliwia studentom Harvardu kontakt za pomocą Internetu. Bracia Winklevossowie chcą wykorzystać jego zdolności i zbudować wspólną dla uniwersytetu sieć kontaktów.

NASZA OCENA: 8/10

David Fincher, twórca m.in. „Obcego III” (1992), „Siedem” (1995) i „Podziemnego kręgu” (1999), niewątpliwie jeden z najciekawszych i najlepszych reżyserów ostatniej dekady, tym razem zajął się historią powstania Facebooka. A przy okazji opowiedział o Marku Zuckerbergu (Jesse Eisenberg), twórcy tego największego portalu społecznościowego. Akcję zbudował wokół dwóch procesów, które mu wytoczono: pierwszy o kradzież samego pomysłu na stronę, drugi – o bezprawne pozbawienie praw do strony. W retrospekcjach ukazuje drogę jaką przeszedł Zuckerberg od zakompleksionego studenta Harvardu, który włamuje się do bazy danych uczelni po jednego z najbardziej wpływowych ludzi na świecie.

Osiem nominacji i trzy statuetki (za scenariusz adaptowany, montaż i muzykę) wskazują, że tym razem Akademia Filmowa nie zaspała. Inna sprawa, że gdyby pominięto „The Social Network” przy nominacjach, na Facebooku na pewno by zawrzało. A 213 miejsce wśród 250 najlepszych filmów w historii kina według największego portalu filmowego imdb.com, dobitnie świadczy o sile internetowych społeczności. Choć nie o znajomości filmowego fachu.

Dramat USA 2010, reż. David Fincher

WRÓĆ DO PROGRAMU TV

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kultura i rozrywka

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na telemagazyn.pl Telemagazyn